5 tips voor het ontwerpen van statische advertenties
Het ontwerpen van de perfecte online advertentie is geen gemakkelijke klus. Het lijkt soms onmogelijk. Veel bedrijven willen zoveel mogelijk informatie in een advertentie proppen en veel gebruikers weten advertenties goed te omzeilen.
De vangst is het creëren van iets wat mensen aanspreekt, ondanks het feit dat het een advertentie is. Het voordeel van een statische advertentie is dat deze minder opdringerig lijkt dan sommige geanimeerde, audio- of video-opties. Ze hebben een klassieke stijl over hen die het ontwerpen leuk maakt. Hier zijn enkele tips voor het maken van een advertentie die mensen zullen bekijken.
1. Kies één bericht
Hoewel het gemakkelijk klinkt, is dit eigenlijk moeilijk om te doen. Veel bedrijven proberen te veel dingen in een advertentie op te nemen. Te veel woorden, te veel afbeeldingen, te veel dingen. Gewoon te veel. En te veel van alles leidt tot een advertentie die niet effectief is. Kies één ding dat de advertentie zou moeten doen. Is het om merkopbouw te creëren, een product te verkopen, een evenement te laten zien of iets te benadrukken wat uw bedrijf doet?
2. Maak een duidelijke oproep tot actie
Laten we die boodschap toelichten. Wat wilt u dat gebruikers doen zodra ze het hebben ontvangen? Wat je wil is dat men op de advertentieruimte klikt en naar uw website te gaan. U moet gebruikers vertellen om het te doen. Dit klinkt misschien overdreven eenvoudig, maar mensen houden van instructies. Het maakt keuzes makkelijker. De truc is de woorden die je gebruikt. In plaats van "klik hier", overweeg iets dat een gebruiker meer vertelt over de keuze die hij of zij maakt. "Klik om 50% te besparen." "Meld je aan voor onze nieuwsbrief." "Meer informatie over deals."
3. Gebruik witruimte
Algemene ontwerptechnieken kunnen u helpen een advertentie te maken die mensen daadwerkelijk op het scherm zien. Het web kan vol rommel zitten en een rommelige advertentie zal nog meer verloren gaan. Witruimte is je vriend.Het gebruik van slechts een klein deel van de ruimte die u koopt, kan daadwerkelijk als voordeel dienen. Studies hebben aangetoond dat de ogen van een gebruiker eerst naar de lichtste of helderste gebieden van het scherm gaan. Door veel witruimte achter te laten rond uw bericht en inhoud, moedigt u gebruikers aan om eerst naar uw informatie te kijken.
Een van de belangrijkste dingen om te onthouden met statische webadvertenties is dat ze vaak klein zijn en bijna verborgen in een wereld van rommel. Gebruik ruimte, kleur, type en berichten om het meeste uit uw kleine stukje betaalde ruimte te halen. Deze simpele vuistregels maken online adverteren een fluitje van een cent.