Heb je een eigen bedrijf of bent je verantwoordelijk voor een bedrijf of afdeling? Dan is het belangrijk om te kijken naar de mogelijkheden op gebied van groei. Je wilt natuurlijk als bedrijf blijven groeien. Hoe pak je dit aan en wat zijn de mogelijkheden? In dit artikel geven we je een aantal handige voorbeelden die je kan meenemen wanneer je gaat bepalen waarin je wilt investeren wanneer je wilt gaan groeien. We richten ons hierop de online marketing. Denk bijvoorbeeld aan social media, zoekmachine marketing, etc.
Zoekmachine marketing
Zoekmachine marketing is een van de soort online marketing disciplines die je kan uitvoeren. Denk bijvoorbeeld aan Google Ads. Dit zijn advertenties die getoond worden wanneer iemand zoekt op een bepaalde zoekterm. Afhankelijk van hoe relevant je bent en hoeveel je bereid bent om te bieden wordt je bovenaan de pagina getoond. Daarnaast kan je ook in de organische zoekresultaten hoog staan wanneer je investeert in de content en de autoriteit van je website. Google wilt namelijk het meest relevante zoekresultaat bovenaan zetten.
Daarnaast kan je met Google Shopping ook gemakkelijk je producten promoten. Dit is vooral handig wanneer je in de e-commerce zit. Potentiële klanten kunnen dan direct op het product klikken met het plaatje en komen zo direct bij het product waar ze willen zijn zonder eerst dit product op je website te hoeven zoeken.
Social media marketing
Social media is de laatste jaren natuurlijk ontzettend hard gestegen. Er zijn veel verschillende kanalen en er zijn veel verschillende doelgroepen te vinden op de verschillende soorten kanalen. Met social media kan je heel gericht adverteren en zo je doelgroep bereiken. Daarnaast kan je leuk spelen met bijvoorbeeld video's. Heb je bijvoorbeeld een promotiefilm, of wil je een promotiefilm laten maken, dan kan je deze vervolgens adverteren op social media. Je kan er ook voor kiezen om een animatie film te maken. Een animatiefilm laten maken kost wat meer tijd maar daarmee val je wel op tussen de rest!
Wees origineel
Wanneer je gaat investeren in online marketing is het belangrijk om origineel te zijn. Het is namelijk zo dat veel bedrijven hetzelfde doen. Hierdoor krijgt je doelgroep veel dezelfde dingen te zien. Maar wanneer je opvalt zal je meer resultaat behalen. Veel mensen dat iets creatiefs bedenken heel moeilijk is, maar het is juist de kunst om het zo simpel mogelijk te houden. Social media bestaat uit korte content, content wat je snel even bekijkt. Speel hierop in.